sexta-feira, março 16, 2007

feijoada

Feijoada

The weekend before the last I brought out a new international dish. I was tired to cook easy and tasteless food and I decided to do a Feijoada. I went in few markets to find the right sausages although I didn't find I still keep on the idea to do some Brazilian food and of course I did.

I found one market with some polish food and put my doubt across to the staff about some smoked sausages but the question wasn't come across and I bought one white sausage he recommended by mistake (not really good for this kind a food) but at the time I thought it would live up to what I want.

Before start cooking I'd soaked the black beans (mums gift) in water for 10 hours to get soft because we don't have pressure pan. I did the rest like my mum do in Brazil, put the meat in another pan to boil separately. Fabiana asked me what I made of the sausage, and I said it was the staff who recommended that. The unexpected went on, that sausage opened and show itself white, like a hot-dog sausage. That god gift turn out to be a problem. Manuela e Fabiana said didn't get nervous and used even so wasn't the same. I put they off the feijoada thinking it would change to a horrible polish stew with beans.

A big eye opener for me was I came off very well, the food was fantastic even Li Nan (Chinese flatmate) liked. I had mixed feelings about the food. OK that sausage wasn't a problem, but I have to find a way to put a dry beef to give more taste. I'm looking after to do another one when Julia comes next week, by the way she is coming to live with me until late June.

PS: I've made today again


Feijoada

A semana retrasada eu criei um novo prato internacional Eu estava cansado de cozinhar coisas fáceis e sem gosto por isso decidi cozinhar uma feijoada. Fui em alguns mercados para ver se eu achava as lingüiças certas e mesmo sem achar eu mantive meu plano de fazer, e fiz.

Eu achei um mercado que vendia comida Polonesa e perguntei claramente que eu queria uma lingüiça defumada para cozinhar mas eu acho que o cara entendeu errado e pensou que era uma salsicha (que não é boa para fazer uma feijoada) e me deu uma. Eu na hora, pela cara dela achei que ia servir.

Antes de começar a cozinhar eu tinha deixado o feijão preto (presente da mamãe) de molho por 10 horas para amolecer porque a gente não tem panela de pressão. Fiz como minha mãe faz no Brasil, cozinhei o feijão separado das carnes. Fabiana me perguntou qual era minha impressão sobre aquela lingüiça e eu disse que o cara da loja falou que essa era boa para cozinhar com feijão. O inesperado aconteceu, a lingüiça se mostrou uma salsicha (branca por dentro). O achado se transformou em um problema. Manu e Fabi disseram para eu não me preocupar e por mesmo não sendo a lingüiça certa. Mas eu disse que não ia ficar boa para elas não se empolgarem tanto pois eu estava pensando que ia virar um ensopado polonês de feijão.

A grande surpresa foi que ficou muito bom até mesmo Li Nan (chinês) gostou. Eu tive uma ideia um pouco diferente, gostei mas achei que faltou uma carne seca , e não sei como fazer isso. Eu estou pensando em fazer denovo quando a Julia chegar semana que vem, a propósito ela está vindo morar comigo até o fim de Junho.

OBS: eu fiz hoje denovo

Nenhum comentário: